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Unity/Unity Learn

Junior Programmer > Next Steps : Project Optimization, Research and Troubleshooting, Sharing your Projects

https://learn.unity.com/tutorial/next-steps-introduction?pathwayId=5f7e17e1edbc2a5ec21a20af&missionId=5f7648a4edbc2a5578eb67df&contentId=5f7649a0edbc2a2315d471f7&projectId=5d092adcedbc2a0e5c02d26f

 

Next Steps - Introduction - Unity Learn

A video introducing the final section of the course, where you will learn to prepare for the Unity Certified User Exam and to complete and share your own Personal Project

learn.unity.com

 

 

Variable Attributes

private 식별자 앞에 [SerializeField]를 붙인다.

Unity Inspector에서 해당 변수를 확인할 수 있다.

 

[SerializeField]는 다른 클래스에서는 접근이 불가하면서 Unity Editor에서는 사용하고 싶을 때 유용한 attribute다.




Object Pooling

게임플레이 중 객체를 생성하고 삭제하는 것을 반복하는 것보다 객체를 Object Pooling에서 부르는 것이 성능면에서 효율적이다.

 

 

이렇게 Pooling 설정하면 자동적으로 active, inactive로 상호 전환되어 생성 제거를 반복하지 않게 되어 효율이 올라간다.